Lubię tworzyć rzeczy piękne.
Wywiad z Julianą Farbotką

Lubię tworzyć rzeczy piękne

Rozmowa z Julianą Farbotką, właścicielką marki Farbotka

Maciej Bielak: Jak rozpoczęła się Pani przygoda z biznesem?

Juliana Farbotka: Odkąd pamiętam, lubiłam tworzyć rzeczy piękne. Początkowo była to biżuteria i różne ozdoby. Kiedy uznałam, że właśnie tworzenie mody jest moim powołaniem zawodowym, postanowiłam zainwestować we własną firmę, aby zachować niezależność.

Jest Pani właścicielką cenionej marki Farbotka oferującej głównie torebki dla kobiet. Dlaczego zdecydowała się Pani właśnie na tę branżę?

Moda fascynuje mnie od wielu lat, a torebka to taki wdzięczny dodatek, który sama bardzo cenię. Chcę dostarczać moim klientom takie wyroby, z jakimi ja również się identyfikuję. Dzięki temu mamy szansę, aby polskie ulice zapełniły się barwnymi i nieszablonowymi kreacjami.

Jak wyglądały początki firmy?

Początkowo projektowanie i szycie torebek odbywało się w przydomowym biurze i warsztacie. Jednak wkładany wysiłek i pasja doprowadziły do pełnego rozkwitu firmy.

Które torebki marki Farbotka sprzedają się najlepiej? Pytam tu zarówno o materiały, jak i o wzory torebek.

Dużą popularnością cieszą się torebki z pikowanego materiału. Są one bardzo trwałe, a ponadto uniwersalne – nadają się zarówno na lato, jak i na chłodniejsze pory roku. Jeśli chodzi o wzory, to jest to kwestia indywidualnych upodobań, jedni lubią etniczne aplikacje, inni wolą ich unikać.

À propos wzorów – czym inspiruje się Pani, projektując wzory dla swoich produktów?

Wzbogacam swoją wiedzę o wzornictwie, korzystając z literatury. Moi bliscy wiedzą, że sprawią mi przyjemność prezentem w postaci albumu o folkowej tematyce.

Czy może Pani określić, kto dokładnie stanowi grupę docelową Pani firmy?

Kolekcje są zaprojektowane dla konkretnych grup, i tak na przykład raz są to młode mamy, innym razem dzieciaki lub osoby uprawiające sport. Generalnie swoich odbiorców określiłabym jako dynamiczne osoby żyjące z pasją.

Dlaczego warto kupować torebki marki Farbotka? Na czym polega przewaga Pani firmy nad konkurencją?

Nasze torebki są zadbane w każdym detalu, tworzone z pasją... Myślę, że ludzie to czują i stąd płynie wyjątkowość naszych wyrobów.

Zmieniając wątek: jakimi wartościami kieruje się Pani w biznesie?

Zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym istotne są dla mnie wartości, które budują poczucie bezpieczeństwa, czyli uczciwość, lojalność, racjonalne działanie...

Co uważa Pani za swój największy sukces w biznesie?

Mam poczucie sukcesu, kiedy patrzę wstecz na początki firmy i porównuję to ze stanem obecnym. Rozrósł się nasz zespół, klienci są zadowoleni, a ja rozwinęłam się w sferze profesjonalnej oraz pozazawodowej.

A za największą porażkę?

To, co traktuję jako porażkę, jest niewidoczne „na zewnątrz”. Są to wszystkie pomysły, które zrodziły się w mojej głowie, lecz ze względu na brak czasu lub niesprzyjające okoliczności nie zostały zrealizowane.

Jakie ma Pani plany biznesowe na najbliższą przyszłość?

Konkretnych planów jak zwykle nie zdradzamy, ponieważ stanowią one zwykle niespodziankę. Nie ustajemy w rozwoju i na pewno wkrótce czymś zaskoczymy naszych sympatyków.

I ostatnie pytanie: jakie są 3 najważniejsze rady, jakich udzieliłaby Pani młodym przedsiębiorcom?

Przede wszystkim radzę im, aby wsłuchali się w siebie, rozpoznali swoje zainteresowania i pasje, bo to one wzbudzają w nas energię do działania. Po drugie, aby włączyli krytyczne myślenie i zastanowili się, jak można przekuć tę pasję w biznes. A trzecia rada jest taka, aby wierzyli w siebie, w swój sukces, nawet jeśli nie mają takiego wsparcia z zewnątrz.

Chcesz więcej takich inspirujących treści?

Zapisz się na "prawdopodobnie najlepszy" (zdaniem Czytelników)
newsletter biznesowy w Polsce!

Redakcja

Autor: Redakcja

Maciej Bielak - Coraz Lepszy Redaktor. Z wykształcenia jest historykiem i politologiem, a z zamiłowania dziennikarzem. Jego największym hobby jest muzyka jazzowa. Poza tym jest miłośnikiem reportażu i literatury rosyjskiej. Na portalu CorazLepszaFirma.pl pisze artykuły i przeprowadza wywiady.

8 stycznia 2016     Wywiady