Powstaje kodeks podatkowy.
Przegląd prasy – 27 maja 2014

Powstaje kodeks podatkowy

Ministerstwo Gospodarki: powstanie kodeks podatkowy

Ministerstwo przygotowuje prace nad stworzeniem kodeksu podatkowego, który zastąpiłby istniejącą ordynację podatkową – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

W nowym kodeksie mają znaleźć się przepisy zmieniające obowiązujące prawo podatkowe. Resort gospodarki proponuje m.in. wprowadzenie karty rzetelnego podatnika (gwarantującą pewne przywileje podatkowe), wprowadzenie zasad ogólnych (np. zasady zaufania do podatnika czy zasada rozstrzygania wątpliwości na jego korzyść) i reorganizację administracji podatkowej – urzędy skarbowe miałyby zajmować się obsługą podatnika, a kontrola leżałaby w gestii urzędów kontroli skarbowej.

Kodeks ma zacząć obowiązywać w 2017 r., ale niektóre propozycje zmian (np. reorganizacja administracji podatkowej) mogą zostać uchwalone wcześniej. Eksperci uważają jednak, że lepiej byłoby najpierw uchwalić nową ordynację podatkową, a dopiero później, na jej podstawie, tworzyć kodeks podatkowy.

Więcej o propozycjach zmian w prawie podatkowym przeczytasz w artykule Łukasza Zalewskiego Nowa ordynacja podatkowa: Kodeks zmieni zasady i administrację, jeśli powstanie.

Zobacz artykuł

Polacy więcej oszczędzają. A co z tego mają firmy i gospodarka?

„Puls Biznesu” informuje, że Polacy uczą się oszczędzać. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, jeszcze 10 lat temu Polacy wydawali 95,2% swoich dochodów, a w 2013 r. odsetek ten spadł do 81,7%. Stopa oszczędzania wzrosła więc z 4,8% do 18,3%. Z szacunków GUS-u wynika też, że polskie gospodarstwa domowe łącznie mają odłożone na depozytach ponad 500 miliardów złotych.

Na oszczędności Polaków skorzystają też polska gospodarka oraz nasze firmy. Dlaczego? „Nasze oszczędności to jednocześnie czyjeś wydatki, tzn. pieniądze, które odłożymy w banku na lokacie, służą w dużej części sfinansowaniu kredytów inwestycyjnych dla firm. Czyli gospodarka ma z tych pieniędzy znacznie lepszy użytek, niż gdybyśmy je przejedli. Lepiej, kiedy koniunkturę nakręcają inwestycje niż konsumpcja” – uważa ekonomista Marcin Mróz.

Więcej na ten temat pisze Jacek Kowalczyk w artykule Polacy coraz więcej odkładają, dostępnym w najnowszym numerze „Pulsu Biznesu” oraz na stronie internetowej gazety (treść płatna).

Zobacz artykuł

Dobra domena kluczem do sukcesu

Dobrze dobrana domena internetowa w znaczący sposób przyczynia się do sukcesu w biznesie – pisze „Gazeta MSP”.

Dobra domena powinna spełniać kilka warunków – jej nazwa powinna być łatwa do zapamiętania, kojarzyć się z nazwą i działalnością firmy, a także mieć atrakcyjne rozszerzenie. Z tym ostatnim może być jednak mały problem, bo coraz trudniej jest zarejestrować domenę o rozszerzeniu .pl. Jednak przedsiębiorcy rejestrują domeny o nietypowym rozszerzeniu, które – jeśli jest dobrze dobrane – może być dużym atutem dla firmy. Przykładowo – wiele firm z branży IT wybiera domeny o rozszerzeniu .it, a strony stacji telewizyjnych coraz częściej kończą się rozszerzeniem .tv.

Więcej na ten temat przeczytasz w artykule Katarzyny Domki Dobra domena dla biznesu.

Zobacz artykuł

Chcesz więcej takich inspirujących treści?

Zapisz się na "prawdopodobnie najlepszy" (zdaniem Czytelników)
newsletter biznesowy w Polsce!

Redakcja

Autor: Redakcja

Maciej Bielak - Coraz Lepszy Redaktor. Z wykształcenia jest historykiem i politologiem, a z zamiłowania dziennikarzem. Jego największym hobby jest muzyka jazzowa. Poza tym jest miłośnikiem reportażu i literatury rosyjskiej. Na portalu CorazLepszaFirma.pl pisze artykuły i przeprowadza wywiady.

27 maja 2014     Wiadomości