Pyszne śniadanko i odjechane czapki.
Wywiad z Joanną Cichocką

Pyszne śniadanko i odjechane czapki

Rozmowa z Joanną Cichocką, właścicielką sklepu Sniadanko.pl

Maciej Bielak: Jak rozpoczęła się Pani przygoda z biznesem?

Joanna Cichocka: Prowadziłam przedstawicielstwo firmy zagranicznej, w której komuś innemu bardzo spodobało się moje stanowisko. Ponieważ lubię jasne sytuacje, odeszłam i otworzyłam własny biznes. Tamta firma niedługo potem zbankrutowała, moja istnieje do dziś – już ponad 20 lat.

Obecnie jest Pani właścicielką sklepu Śniadanko.pl, specjalizującego się w śniadaniach na dowóz. Dlaczego zdecydowała się Pani skoncentrować właśnie na śniadaniach? Skąd taki wybór branży?

To była nisza na rynku. Nie chciałam wprowadzać kolejnej usługi kanapkowej czy kateringowej. My, starsi obywatele, pamiętamy dawne czasy, kiedy mleko dostarczano codziennie pod drzwi. Wraz z transformacją ustrojową ta usługa zniknęła, mnie trochę tego brakowało. Pomyślałam, że w takim razie spróbuję sama, skoro nikt inny nie chce tego robić. Do mleka dodałam ofertę świeżego pieczywa, soków i innych artykułów śniadaniowych i zaoferowałam tę usługę warszawiakom.

Jakie były początki firmy?

Firma działała już wcześniej, zajmowała się (i robi to do dziś) innym rodzajem działalności. Śniadanko.pl jest dodatkową gałęzią naszego działania, więc był tu trochę ułatwiony start, ponieważ nie trzeba było zakładać nowej firmy i wydeptywać ścieżek w urzędach.

Czego może spodziewać się klient zamawiający śniadanie w Pani firmie? Czy klienci mają możliwość wyboru produktów, jakie znajdą się na ich talerzach?

Klient może się spodziewać produktów świeżych i najwyższej jakości. Klienci sami wybierają produkty z naszej oferty podstawowej, może to być codziennie inny zestaw. Zawsze też możliwe jest dostarczenie ulubionego przysmaku spoza bazowej oferty, po wcześniejszym uzgodnieniu.

À propos klientów – do kogo Śniadanko.pl adresuje swoją ofertę? Kto jest grupą docelową Pani firmy?

Do wszystkich mieszkańców Warszawy. Naszymi klientami są również firmy, które zamawiają śniadania dla pracowników. Jest to świetny sposób na budowę dobrego klimatu w miejscu pracy.

Dlaczego warto korzystać z Waszych usług? Na czym polega przewaga Pani firmy nad konkurencją?

Nasi klienci nie muszą rano biec do sklepu po świeże pieczywo, mają więcej czasu na przygotowanie śniadania w domu, aby dobrze rozpocząć dzień i nie wybiegać z pustym żołądkiem. Konkurencja? Nie wiem nic o tym, abyśmy w Warszawie mieli konkurencję!

Obecnie usługa jest dostępna tylko w Warszawie. Czy planuje Pani rozszerzyć działalność na inne miasta?

Na razie nie obsługujemy jeszcze nawet całej Warszawy, tylko niektóre dzielnice. Mieliśmy już zapytania z innych miast, ale bardziej typu: „Niech pani powie, jak na tym zarobić” niż konkretne propozycje współpracy. Na razie wolę skupić się na moim mieście i jak najlepiej wykonywać usługę.

Jakimi wartościami kieruje się Pani w biznesie?

Najważniejsi są nasi klienci i ich zadowolenie. Odpowiedzialność, uczciwość i rzetelność – bez tego nie wyobrażam sobie prowadzenia firmy.

Co uważa Pani za swoje największe biznesowe zwycięstwo?

Czy ja wiem? Chyba to, że firma istnieje, przetrwała i rozwija się pomimo różnych niepomyślnych sytuacji, których przez lata trochę się wydarzyło.

Co z kolei uznaje Pani za swoją największą porażkę w biznesie?

Też nie potrafię odpowiedzieć jednoznacznie – chyba to, że zaufałam niewłaściwym osobom i zbyt łatwo im odpuściłam ich nieuczciwość.

Jakie ma Pani najbliższe plany biznesowe?

Chcemy rozwinąć jeszcze jedną formę działalności: dystrybucję doskonałych jakościowo wełnianych czapek i akcesoriów naszego kanadyjskiego partnera. Sprzedajemy je już w nowym sklepie internetowym odjechaneczapki.pl oraz na weekendowych targach modowych.

I ostatnie pytanie: jakie są 3 najważniejsze rady, jakich udzieliłaby Pani młodym przedsiębiorcom?

Po pierwsze: Kochać to, co się robi.

Po drugie: Być otwartym na nowe wyzwania, nie przestawać się uczyć i dokształcać.

Po trzecie: Nie zrażać się łatwo porażkami, tylko wyciągać z nich wnioski na przyszłość.

Chcesz więcej takich inspirujących treści?

Zapisz się na "prawdopodobnie najlepszy" (zdaniem Czytelników)
newsletter biznesowy w Polsce!

Redakcja

Autor: Redakcja

Maciej Bielak - Coraz Lepszy Redaktor. Z wykształcenia jest historykiem i politologiem, a z zamiłowania dziennikarzem. Jego największym hobby jest muzyka jazzowa. Poza tym jest miłośnikiem reportażu i literatury rosyjskiej. Na portalu CorazLepszaFirma.pl pisze artykuły i przeprowadza wywiady.

30 października 2015     Wywiady