Umiemy robić dobre gry.
Wywiad z Marcinem Kwaśnicą

Umiemy robić dobre gry

Rozmowa z Marcinem Kwaśnicą, właścicielem firmy Cherrypick Games

Maciej Bielak: Jest Pan właścicielem studia Cherrypick Games, które specjalizuje się w produkcji gier na urządzenia mobilne. Z czego wynikał ten wybór branży?

Marcin Kwaśnica: W branży gier komputerowych działam od początku mojej kariery zawodowej, więc decyzja o tym, czym ma zajmować się nowa firma, była bardzo prosta. Po 12 latach spędzonych w tej branży miałem dokładny plan, jak Cherrypick Games powinno wyglądać.

Jakie były początki firmy?

Miałem plan i pomysł, od których wszystko się zaczęło. Myślę tutaj o naszym flagowym projekcie, czyli „My Hospital”, który nadal znajduje się w produkcji. Jak na razie to nasza największa produkcja. Planujemy, że w ręce graczy trafi w 2016 r.

Jakie gry można znaleźć w ofercie Waszej firmy?

Naszą pierwszą grą był Touchdown Hero. Potem na rynek trafiły Must Deliver, Kosmo oraz Auctioneer. Staramy się, aby nasze gry miały intuicyjne i przyjazne graczowi sterowanie. Nie zapominamy jednak o wciągającej rozgrywce, która przed graczami stawia sporo wymagań. Nasza najnowsza gra, Double Juggle, nieco różni się od poprzednich produkcji, bowiem wprowadziliśmy do niej elementy logiczne. Staramy się ciągle eksperymentować i zaskakiwać graczy.

Które z tych gier okazały się dotychczas największymi sukcesami Cherrypick Games?

Touchdown Hero i Auctioneer.

Do kogo adresujecie swoją ofertę? Kto jest grupą docelową Cherrypick Games?

Jest to zależne od tytułu, jednak staramy się, aby nasze gry trafiały do jak najszerszego grona osób, czyli właściwie do każdego, kto posiada urządzenie mobilne i choć trochę na nim gra. W nasze gry grają zarówno kobiety, jak i mężczyźni od 10 do 60 roku życia. Touchdown Hero było skierowane głównie na rynek amerykański, do graczy zainteresowanych tamtejszą odmianą footballu, ale sporo sporo ściągnięć mieliśmy także w Europie. Kosmo odniósł duży sukces w Chinach.

Na czym polega Wasza przewaga konkurencyjna?

Po prostu wiemy, jak robić dobre gry. Duży nacisk kładziemy na jakość każdego produktu. Wiemy, jak dotrzeć do graczy, wiemy, jak kontrolować koszty tworzenia gier, wiemy, jak je promować. Zbudowaliśmy także bardzo dobre relacje z takimi partnerami jak Apple, Google czy Sony. Myślę, że dzięki temu zdobyliśmy przewagę nad konkurencją.

Na zakończenie tego wątku jeszcze jedno pytanie: jakie są według Pana największe plusy i minusy funkcjonowania na rynku gier mobilnych? Jak ocenia Pan ten rynek?

Do plusów zaliczyłbym przede wszystkim samą dynamikę wzrostu rynku mobilnego, który pozwala także na szybkie i sprawne tworzenie gier bez większych ograniczeń technicznych. Równocześnie powyższe zalety rynku mobilnego można potraktować jako minusy funkcjonowania na nim. Dzieje się tak, ponieważ tworzenie i wydawanie gier dostępne jest właściwie dla każdego, co skutkuje dużą ilością produktów w sklepach Google i Apple, niestety często bardzo niskiej jakości.

Rynek mobilny jest naszą podstawową platformą działania. Nie odrzucamy jednak rynku gier produkowanych na konsole i pecety. Down The Well – gra, nad którą pracujemy od pewnego czasu – zostanie wydana nie tylko na urządzenia mobile, ale także na PS4, Xbox One i PC.

Jakimi wartościami kieruje się Pan w biznesie?

Najważniejsze są dla mnie dążenie do celu i zaufanie.

Co uważa Pan za swój największy biznesowy sukces?

Cherrypick Games.

A za największą porażkę?

Zaufałem niewłaściwej firmie. Nie była to może bardzo bolesna porażka, ale nauczyła mnie czegoś nowego.

Jakie ma Pan najbliższe plany biznesowe?

Rozwój Cherrypick Games! Podążamy w bardzo dobrym kierunku i realizujemy nasze cele. Rok 2016 będzie dla nas przełomowy.

Na zakończenie poproszę Pana o 3 podstawowe porady dla początkujących przedsiębiorców.

Po pierwsze, ciągle wierzyć w siebie. Po drugie, przygotować dobry plan. Po trzecie wreszcie, wytrwale dążyć do celu!

Chcesz więcej takich inspirujących treści?

Zapisz się na "prawdopodobnie najlepszy" (zdaniem Czytelników)
newsletter biznesowy w Polsce!

Redakcja

Autor: Redakcja

Maciej Bielak - Coraz Lepszy Redaktor. Z wykształcenia jest historykiem i politologiem, a z zamiłowania dziennikarzem. Jego największym hobby jest muzyka jazzowa. Poza tym jest miłośnikiem reportażu i literatury rosyjskiej. Na portalu CorazLepszaFirma.pl pisze artykuły i przeprowadza wywiady.

13 listopada 2015     Wywiady