Komunikacja w zespole

Komunikacja w zespole również należy do ważnych elementów funkcjonowania każdego biznesu. Praktyka pokazała, że dobra komunikacja w firmie powoduje poprawę jakości procesu decyzyjnego, wzrost zaufania pracowników do kierownictwa i lepszą atmosferę w pracy. Dlatego każdy przedsiębiorca powinien zadbać o dobrą komunikację w biznesie.

W tej podkategorii przedstawimy Ci najważniejsze informacje na temat komunikacji w zespole. W poniższych artykułach doradzimy Ci, jak powinna przebiegać komunikacja wewnętrzna w firmie oraz przedstawimy metody komunikacji wewnątrzfirmowej. Dowiesz się m.in.:

  • Jak prowadzić rozmowy z pracownikami. Rozmowy z pracownikami to chleb powszedni każdego przedsiębiorcy. Szef musi być przygotowany na różnego rodzaju konwersacje – od typowych rozmów merytorycznych aż po sytuacje trudne, takie jak np. rozmowa o problemach w pracy. Każdy rodzaj rozmowy ma jednak swoją specyfikę, więc każdą z nich trzeba przeprowadzać w inny sposób. W tym dziale doradzimy Ci, jak to robić.
  • Jak chwalić i krytykować pracowników. Wydaje się, że chwalenie i krytykowanie pracowników nie powinno nikomu nastręczać żadnych trudności. Jednak z doświadczenia wiadomo, że niekonstruktywna krytyka lub źle wyrażona pochwała może tylko zniechęcić człowieka do pracy w Twojej firmie. W poniższych artykułach podpowiemy, jak doceniać i krytykować w taki sposób, żeby zmotywować swoich pracowników.
  • Co to jest koło jakości. Elementem komunikacji w zespole jest także rozmowa pomiędzy szefem a pracownikami o sytuacji w firmie. Bardzo dobrym narzędziem do takiej rozmowy jest koło jakości. W tej podkategorii przedstawimy Ci, czym jest koło jakości oraz podpowiemy, jak je stosować w praktyce.

Wierzymy, że dzięki tym artykułom komunikacja w Twojej firmie będzie doskonała.

Zapraszamy do lektury!

Komunikacja w zespole - artykuły

Jak rozwiązywać konflikty w firmie?

Jak rozwiązywać konflikty w firmie?

Autor: Redakcja

Mało kto lubi konflikty i raczej zgadzamy się, że im mniej sporów, tym lepiej. Jednak konflikty między ludźmi są nieuniknione, dlatego trzeba wiedzieć, jak je przetrwać. W [...]

Jak postępować z narzekającym pracownikiem?

Jak postępować z narzekającym pracownikiem?

Autor: Redakcja

Każdy człowiek czasem ma chęć na coś ponarzekać, ale osoba, która czyni to bezustannie, jest niestrawna dla otoczenia. Identycznie jest w pracy – etatowy malkontent potrafi [...]

Jak być asertywnym wobec pracowników?

Jak być asertywnym wobec pracowników?

Autor: Redakcja

Człowiek, który nie widzi sensu czy potrzeby wykonania powierzonego mu zadania (lub nie umie wykonać danej czynności), często znajdzie doskonałe wytłumaczenie – a to ból głowy, [...]

Jak prowadzić owocne zebrania z pracownikami?

Jak prowadzić owocne zebrania z pracownikami?

Autor: Paweł Królak

W poprzednich tekstach wprowadzających do tematyki TQM-u zwróciłem uwagę na rolę pracowników w usprawnianiu firmy. Nawet najbardziej genialny szef nie jest w stanie znaleźć [...]