Marketing

Marketing w firmie odgrywa kluczową rolę. Choćbyś produkował najlepsze produkty na świecie, nikt ich nie kupi, jeśli ich odpowiednio nie wypromujesz. Dlaczego? Z prostego powodu – żeby klient kupował Twoje produkty, musi najpierw dowiedzieć się o ich istnieniu. I do tego właśnie potrzebna jest odpowiednia reklama firmy.

Obecnie marketing firmy prowadzi się i łatwiej, i trudniej niż jeszcze kilka- czy kilkanaście lat temu. Z jednej strony wiedza na temat zdobywania klienta jest coraz łatwiej dostępna, a rozwój nauki i techniki otwiera przed marketingowcami coraz to nowe możliwości. Jednak tempo tego rozwoju jest tak duże, że coraz trudniej jest za tym nadążyć. Przykładowo: na początku XXI w. samo posiadanie firmowej strony internetowej wystarczyło, żeby można było mówić o marketingu internetowym firmy. Dziś jest to zdecydowanie za mało.

Pomimo przemian naukowych i technologicznych podstawowe zadanie pracowników odpowiedzialnych za marketing w firmie jest niezmienne: wzrost sprzedaży. Wielu przedsiębiorców uważa, że receptą na zwiększenie poziomu sprzedaży jest obniżenie cen. Nasze doświadczenie pokazuje, że zmniejszenie cen nie tylko nie musi zwiększyć sprzedaży, ale wręcz może doprowadzić firmę do upadku. Dlaczego? Wyjaśnimy to w artykułach umieszczonych w tym dziale.

Niezmiennie ważną rolę w promocji biznesu odgrywa też plan marketingowy. Niezależnie od stopnia rozwoju cywilizacyjnego, każda firma musi mieć określone cele marketingowe i metody ich realizacji. Bez dobrego planowania biznes skazany jest na porażkę.

Jak zdobyć klienta? Jak zwiększyć sprzedaż? Jak stworzyć dobry plan marketingowy? Jak prowadzić marketing internetowy? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w tekstach z tej kategorii.

Zapraszamy do lektury!

Marketing - artykuły

Jakie są najważniejsze elementy marki?

Jakie są najważniejsze elementy marki?

Autor: Redakcja

W jednym z poprzednich artykułów przedstawialiśmy podstawowe zasady budowania marki w biznesie. W dzisiejszym artykule powracamy do tego problemu. Scharakteryzujemy w nim najważniejsze [...]

Jak wyznaczyć cele rozwoju?

Jak wyznaczyć cele rozwoju?

Autor: Redakcja

Biznes, który się nie rozwija, stoi w miejscu. Każda firma powinna zatem stopniowo się rozwijać. Jednak żeby się rozwijać, wcześniej trzeba wyznaczyć cele rozwoju. Jak to [...]

Jaki powinien być skuteczny komunikat reklamowy?

Jaki powinien być skuteczny komunikat reklamowy?

Autor: Redakcja

Reklama jest dobra wtedy, kiedy jest skuteczna. Skuteczny komunikat reklamowy powinien spełnić kilka warunków. Jakie to warunki? O tym przeczytasz w dzisiejszym artykule. Przedstawimy [...]

Jak zwiększyć wartość produktu w oczach klienta?

Jak zwiększyć wartość produktu w oczach klienta?

Autor: Redakcja

Każdy przedsiębiorca chce, żeby klienci uważali jego produkty lub usługi za wartościowe. Dlatego każdy, kto prowadzi firmę, powinien dążyć do zwiększenia wartości produktu [...]

Jak rozpoznać otoczenie konkurencyjne firmy?

Jak rozpoznać otoczenie konkurencyjne firmy?

Autor: Redakcja

Każdy przedsiębiorca powinien dobrze poznać rynek, w którym funkcjonuje. Jednym z elementów rozeznania rynku jest rozpoznanie otoczenia konkurencyjnego. Czym jest otoczenie konkurencyjne [...]

Porównywarki cen – warto czy nie warto?

Porównywarki cen – warto czy nie warto?

Autor: Redakcja

Większość sprzedawców internetowych prędzej czy później stanie przed dylematem: warto czy nie warto być w porównywarkach cen? Pytanie to wcale nie jest takie oczywiste, bo [...]

Jak budować bazę adresową? Część 2

Jak budować bazę adresową? Część 2

Autor: Redakcja

W jednym z poprzednich artykułów przedstawialiśmy podstawowe informacje związane z budową bazy adresów e-mail. W dzisiejszym tekście kontynuujemy tę tematykę – przedstawiamy [...]

Jak budować bazę adresową? Część 1

Jak budować bazę adresową? Część 1

Autor: Redakcja

Trudno wyobrazić sobie współczesny marketing bez budowania bazy adresowej. Dlaczego warto to robić? Jakie dane warto gromadzić w bazach? Jakie są podstawowe strategie budowania [...]