Obsługa klienta

Obsługa klienta w Polsce jest jednym z najbardziej zaniedbanych działów większości firm, a biuro obsługi klienta często tworzą ludzie przypadkowi. Skutki takiej sytuacji są fatalne. Wystarczy wspomnieć, że z powodu fatalnej jakości obsługi aż 63% polskich konsumentów rezygnuje z zakupów przynajmniej raz w miesiącu. Problem jest więc poważny i powoduje duże straty – nasza gospodarka traci przez to ok. 40 miliardów złotych rocznie!

Zadziwiające jest to, że wielu przedsiębiorców nie zauważa, jak wiele firma traci z powodu złego obsługiwania klientów. Tymczasem zbudowanie wysokiej jakości obsługi klienta wcale nie jest takie trudne. Wystarczy tylko podejść do tego profesjonalnie. W tej kategorii znajdziesz teksty, które pomogą Ci stworzyć wysokie standardy obsługi klienta.

Jaką tematykę poruszymy w tym dziale?

  • Budowanie relacji z klientem. Wiele firm wraz z momentem sprzedaży traci zainteresowanie klientem. To duży błąd, bo klient, o którego firma nie dba, może szybko odejść do konkurencji. Zbudowanie trwałych relacji z klientem wymaga podjęcia szeregu czynności posprzedażowych i okołosprzedażowych, które przedstawimy w artykułach z tej kategorii.
  • Obsługa trudnego klienta. Większość klientów każdej firmy stanowią normalni ludzie, ale trzeba być gotowym na trudniejsze przypadki. Do takich należą np. klient nieuprzejmy lub reklamujący towar z błahego powodu. W tej kategorii podpowiemy Ci, jak obsługiwać trudnych klientów.
  • System CRM. Żeby zbudować trwałe relacje z klientami, musimy się z nimi kontaktować oraz gromadzić jak najwięcej wiedzy o ich potrzebach i zwyczajach konsumenckich. Do tego właśnie służy system CRM, czyli system zarządzania relacjami z klientami. W tej kategorii przedstawimy Ci praktyczne informacje dotyczące tego systemu.

Zapraszamy do lektury!

Obsługa klienta - artykuły

Jak zwiększyć satysfakcję klienta?

Jak zwiększyć satysfakcję klienta?

Autor: Redakcja

Satysfakcja klienta jest tym, do czego powinna dążyć każda firma. Zwiększanie satysfakcji klienta jest jednak dużym wyzwaniem. Jak sprawić, żeby klient był maksymalnie usatysfakcjonowany [...]

Jak zarządzać oczekiwaniami klienta w projekcie?

Jak zarządzać oczekiwaniami klienta w projekcie?

Autor: Redakcja

W każdym projekcie klient ma jakieś oczekiwania, które osoba zarządzająca projektem powinna spełniać. Nie zawsze jest to łatwe, bo oczekiwania klientów bywają trudne do spełnienia. [...]

Jak poznać swoich klientów?

Jak poznać swoich klientów?

Autor: Redakcja

Biznes ma sens tylko wtedy, jeśli oferujesz produkty lub usługi, które klienci chcą kupować. Stworzenie produktów dostosowanych do potrzeb klientów będzie możliwe wtedy, gdy [...]

Jak pisać e-maile biznesowe?

Jak pisać e-maile biznesowe?

Autor: Redakcja

Pisanie e-maili służbowych jest obecnie chlebem powszednim w każdym biznesie. Wydaje się, że skoro e-mail jest nieoficjalną formą komunikacji, to nie ma potrzeby przykładać [...]

Jak obsługiwać zdenerwowanych klientów?

Jak obsługiwać zdenerwowanych klientów?

Autor: Redakcja

Ciężko rozmawia się z człowiekiem, który jest zdenerwowany. Jeszcze trudniej rozmawia się w sytuacji, gdy wzburzony człowiek jest naszym klientem. Co robić, żeby gniew klienta [...]

Jak budować trwałe relacje z klientami?

Jak budować trwałe relacje z klientami?

Autor: Redakcja

Każdej firmie powinno zależeć na pozyskaniu nowych klientów. Jednak w biznesie jeszcze ważniejsze jest pozyskanie klientów stałych i lojalnych. Nie będzie to jednak możliwe [...]