Procedury

Mało który przedsiębiorca lubi procedury. Często kojarzą się nam one ze skomplikowanymi biurokratycznymi przepisami, których nie rozumieją nawet urzędnicy. Tymczasem procedury w firmie są bardzo ważne, bo standaryzacja znacznie ułatwia pracę. Jednak żeby nie stały się one „sztuką dla sztuki”, trzeba umieć je stosować.

W tekstach z tej podkategorii będziemy przekonywać Cię o potrzebie stosowania procedur. Podpowiemy Ci też, jak je wdrażać, żeby pomagały w pracy, a nie szkodziły.

Z poniższych artykułów dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego warto stosować procedury. Choć ustalone standardy wielu osobom wydają się zaprzeczeniem przedsiębiorczości, to jednak mają one wiele zalet. Umiejętnie stosowane procedury mogą zwiększyć wydajność biznesu i polepszyć jakość pracy. W tym dziale przedstawimy Ci zalety stosowania standardów oraz wyjaśnimy, do czego prowadzi brak procedur.
  • Jak wdrażać procedury. O tym, czy procedury odniosą zamierzony skutek, decyduje też sposób ich wprowadzania. Wszystkie standardy (zwłaszcza te przynoszące duże zmiany w funkcjonowaniu firmy) trzeba wdrażać tak, żeby pracownicy jak najszybciej się z nimi oswoili. W tej podkategorii doradzimy Ci, w jaki sposób wprowadzać standardy do firmy.
  • Co to jest Księga Standardów. Psychologowie udowodnili, że łatwiej jest zapamiętać i realizować procedury, jeśli są one zapisane. W tym celu powstała Księga Standardów (inaczej: Księga Procedur). Poniżej wyjaśnimy Ci, czym jest Księga Standardów i jak nią zarządzać.

Mamy nadzieję, że poniższe teksty pomogą Ci stosować procedury w Twoim biznesie.

Zapraszamy do lektury!

Procedury - artykuły

Procedury - jak je stosować, by uniknąć rutyny?

Procedury - jak je stosować, by uniknąć rutyny?

Autor: Redakcja

Procedury, pomimo swoich niewątpliwych zalet, nieprzypadkowo wywołują w nas negatywne skojarzenia. Często okazuje się bowiem, że przestrzeganie procedur jest dla pewnych osób [...]

Procedury w firmie. Dlaczego są takie ważne?

Procedury w firmie. Dlaczego są takie ważne?

Autor: Redakcja

Niewiele osób lubi procedury, które na ogół kojarzone są z biurokracją. Istnieje nawet powiedzenie reguły są po to, żeby je łamać, a niechęć do podporządkowania się narzuconym [...]