Przywództwo i kierowanie

Przywództwo i kierowanie ludźmi to podstawowy obowiązek przedsiębiorcy. Jako przywódca w firmie wyznaczasz kierunki dalszego rozwoju, opracowujesz wizję i misję firmy, a także zarządzasz swoimi pracownikami. Zarządzanie zespołem jest najskuteczniejsze wtedy, gdy szef jest dla pracowników przywódcą, a nie tylko zarządcą. W tej podkategorii znajdziesz artykuły, z których dowiesz się, jak kierować ludźmi w biznesie.

W tekstach z tego działu przeczytasz m.in.:

  • Czym charakteryzuje się dobry przywódca. Od przywódcy oczekuje się więcej niż od innych ludzi, więc bycie liderem wymaga określonych predyspozycji. Przywódca powinien mieć odpowiednie kompetencje personalne i interpersonalne, ale również stosowne cechy i predyspozycje do bycia liderem. W poniższych artykułach przeczytasz, jakie cechy i kompetencje powinien mieć dobry przywódca.
  • Jak budować autorytet. Zarządzanie ludźmi jest łatwiejsze, gdy zyskasz ich szacunek. Dobry przywódca w firmie bazuje nie na strachu ani na pozycji w hierarchii służbowej, tylko na autorytecie. Przeczytaj artykuły z tego działu i dowiedz się, jak zbudować autorytet w swojej firmie.
  • Jak delegować zadania. Zarządzanie zespołem wymaga także dobrego podziału obowiązków. Przywódca musi wiedzieć, które zadanie ma wykonać sam, a które powinien zlecić komuś innemu. Musi też wiedzieć, któremu pracownikowi oddelegować poszczególne zadania, bo każdy człowiek ma inne umiejętności i zdolności. W tekstach z tej podkategorii znajdziesz najważniejsze informacje o rozdzielaniu zadań pracownikom.

Mamy nadzieję, że dzięki artykułom z tej podkategorii będziesz świetnie zarządzał swoimi pracownikami i staniesz się dla nich przywódcą.

Zapraszamy do lektury!

Przywództwo i kierowanie - artykuły

Dlaczego przywódca musi umieć słuchać?

Dlaczego przywódca musi umieć słuchać?

Autor: Redakcja

John C. Maxwell uważa, że dobry przedsiębiorca powinien umieć dobrze słuchać. Według amerykańskiego autora dobrzy słuchacze są bowiem lepszymi przywódcami. Dlaczego? O tym [...]

Jak skutecznie uczyć się na własnych błędach?

Jak skutecznie uczyć się na własnych błędach?

Autor: Redakcja

Wielu przedsiębiorców powtarza, że nauki wyniesione z błędów często są najlepszymi lekcjami biznesowymi. Jednak żeby móc uczyć się na błędach, potrzebna jest odpowiednia [...]

Jak radzić sobie z krytyką?

Jak radzić sobie z krytyką?

Autor: Redakcja

W jednym z poprzednich artykułów radziliśmy, jak krytykować pracowników w konstruktywny sposób. W dzisiejszym artykule przedstawimy to zagadnienie od drugiej strony. Podpowiemy, [...]

Na czym polega przywództwo w biznesie?

Na czym polega przywództwo w biznesie?

Autor: Redakcja

We współczesnym biznesie jest wielu zarządców, ale niewielu z nich to liderzy z prawdziwego zdarzenia. Prawdziwe przywództwo nie oznacza bowiem zajmowania wysokiego miejsca w hierarchii [...]

Jak zarządzać pracownikami w oparciu o wartości?

Jak zarządzać pracownikami w oparciu o wartości?

Autor: Redakcja

Niedawno pisaliśmy, że wartości mają ogromne znaczenie w biznesie. Tak naprawdę wartości mają jednak sens tylko wtedy, gdy są widoczne w codziennym zachowaniu pracowników firmy. [...]

Talenty w firmie. Jak nimi zarządzać?

Talenty w firmie. Jak nimi zarządzać?

Autor: Redakcja

Talenty, które zbyt długo w nas drzemią, ogarnia w końcu chorobliwa śpiączka – twierdził aforysta Aleksander Kumor. Rozwijanie talentów jest podstawą do osiągnięcia sukcesu [...]

Skuteczne zebrania? Oto kilka pomocnych narzędzi

Skuteczne zebrania? Oto kilka pomocnych narzędzi

Autor: Redakcja

W jednym z poprzednich tekstów przedstawiliśmy ważny element kompleksowego zarządzania jakością (TQM) – koła jakości. Koło jakości – niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa [...]