Rekrutacja i budowa zespołu

Jeśli w firmie pracują odpowiedni pracownicy, to wzrastają szanse na osiągnięcie sukcesu w biznesie. Dlatego budowanie zespołu i rekrutacja pracowników należą do ważnych elementów zarządzania firmą. W tej podkategorii przeczytasz artykuły, z których dowiesz się, jak budować zespół w swojej firmie.

W poniższych tekstach znajdziesz odpowiedzi na następujące pytania:

  • Jak napisać ogłoszenie o pracę. Przedsiębiorcy chyba nie do końca zdają sobie sprawę, że sama treść ogłoszenia o pracę ma duży wpływ na to, czy rekrutacja zakończy się powodzeniem. Jeśli stworzysz ogłoszenie, które nikogo nie zainteresuje, to możesz być niemal pewien, że stracisz szansę na znalezienie odpowiedniego pracownika. W tym dziale doradzimy Ci, jak napisać ofertę pracy, która będzie atrakcyjna dla potencjalnych kandydatów.
  • Jak przeprowadzić rekrutację. Dobrze przeprowadzona rekrutacja zwiększa szanse na zbudowanie w firmie dobrego zespołu. Ponadto jeśli właściwie poprowadzisz proces rekrutacyjny, unikniesz później straty pieniędzy i energii, które musiałbyś poświęcić na pracę ze źle dobranym pracownikiem. Poniżej doradzimy Ci, co robić, żeby skutecznie poprowadzić rekrutację pracowników do Twojej firmy.
  • Jak prowadzić rozmowy kwalifikacyjne. Często przebieg rozmowy kwalifikacyjnej decyduje o zatrudnieniu lub odrzuceniu kandydata. Dla potencjalnego pracownika rozmowa kwalifikacyjna to idealna okazja do zaprezentowania się z najlepszej strony, a dla pracodawcy jest to szansa na ocenę kompetencji i cech osobistych kandydata. Z naszych tekstów dowiesz się, jak przeprowadzać rozmowy kwalifikacyjne, żeby wybrać najlepszych pracowników.

Mamy nadzieję, że poniższe artykuły pomogą Ci zbudować w firmie zespół Twoich marzeń.

Zapraszamy do lektury!

Rekrutacja i budowa zespołu - artykuły

Jak zbudować skuteczny zespół?

Jak zbudować skuteczny zespół?

Autor: Redakcja

Nie da się odnieść sukcesu w biznesie w pojedynkę, dlatego zbudowanie skutecznego zespołu jest jednym z największych wyzwań każdego przedsiębiorcy. Jak zbudować taki zespół? [...]

Jak przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną?

Jak przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną?

Autor: Redakcja

Najważniejszym elementem procesu rekrutacji jest rozmowa kwalifikacyjna. Od tego, jak będzie ona przeprowadzona, w dużej mierze zależy to, czy uda Ci się znaleźć dobrych pracowników. [...]

Jak zaplanować rekrutację?

Jak zaplanować rekrutację?

Autor: Redakcja

Amerykański trener biznesu Brian Tracy w książce Sztuka zatrudniania najlepszych przytacza zasadę 10/90. W myśl tej zasady pierwsze 10% czasu poświęconego na planowanie rekrutacji [...]

Kłamstwa w CV – czego dotyczą i jak je wykryć?

Kłamstwa w CV – czego dotyczą i jak je wykryć?

Autor: Redakcja

Każda firma prowadząca rekrutację musi się liczyć z tym, że CV ich kandydatów może zawierać nieprawdziwe informacje. Czego mogą dotyczyć kłamstwa w CV? Co może grozić [...]

Kiedy zatrudnić nowego pracownika?

Kiedy zatrudnić nowego pracownika?

Autor: Paweł Królak

Z początku wiele firm jest prowadzonych samodzielnie przez właściciela. Prędzej czy później przychodzi jednak moment, w którym możliwości właściciela i jego ewentualnych [...]