Ogólne wskazówki

Coraz częściej możemy spotkać się z opiniami „guru”, którzy twierdzą, że tylko oni wiedzą, jak odnieść sukces w biznesie. Sprawa nie jest jednak taka prosta. Prowadzenie firmy nie jest zajęciem, które można ująć w proste recepty. Każdy biznes ma swoją specyfikę, więc niemożliwe jest sprowadzenie całej wiedzy o zarządzaniu firmą do wspólnego mianownika.

Są jednak pewne zasady zarządzania, które musi znać każdy przedsiębiorca, żeby wiedzieć, jak zarządzać firmą. I właśnie te zasady będziemy przedstawiać w tej podkategorii. Zamieścimy w niej porady dla przedsiębiorców, które sprawdzają się w każdym biznesie.

W artykułach z tego działu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego warto testować. Testy są doskonałym sposobem na wzrost sprzedaży. Dzięki testom możesz dowiedzieć się, która wersja strony internetowej jest skuteczniejsza albo które ułożenie produktów w sklepie jest lepsze. Jednak w testowaniu również trzeba kierować się pewnymi zasadami. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje o testowaniu.
  • Jak mierzyć w biznesie. Jedna z zasad biznesu brzmi: „Nie mierzysz, nie zarządzasz”. W biznesie trzeba dokonywać pomiarów. Bez mierzenia nie będziesz mógł ocenić, czy firma się rozwija, czy nie. W poniższych artykułach radzimy, jak wykonywać pomiary w biznesie.
  • Co robić, by uniknąć bankructwa. Ryzyko bankructwa jest coraz większe. Fiasko firmy może wynikać z czynników niezależnych od przedsiębiorcy (np. załamanie na rynku), ale często jest ono skutkiem błędnych działań przedsiębiorcy. Poniżej podpowiadamy, jakie to działania i jak ich uniknąć.

W tekstach z tej podkategorii przedstawimy również porady, jakie przekazywali uznani praktycy zarządzania (m.in. Warren Buffett).

Mamy nadzieję, że poniższe artykuły będą dla Ciebie podstawą wiedzy o zarządzaniu firmą.

Zapraszamy do lektury!

Ogólne wskazówki - artykuły

Jak ocenić możliwości swojej firmy?

Jak ocenić możliwości swojej firmy?

Autor: Redakcja

W biznesie trzeba mierzyć siły na zamiary. Dlatego jeszcze przed rozpoczęciem działalności powinieneś dobrze rozpoznać możliwości swojej firmy. Jak to zrobić? Odpowiedź znajdziesz [...]

Jak zdobyć informacje na temat konkurencji?

Jak zdobyć informacje na temat konkurencji?

Autor: Redakcja

Zdecydowana większość firm chroni najcenniejsze informacje dotyczące swojej działalności. Z drugiej strony – wiedza na temat konkurencji jest bardzo przydatna w prowadzeniu [...]

Jak wcielić w życie pomysł na biznes?

Jak wcielić w życie pomysł na biznes?

Autor: Redakcja

W jednym z poprzednich artykułów radziliśmy, jak znaleźć pomysł na biznes. Sam pomysł jednak nie wystarczy – trzeba go jeszcze skutecznie wcielić w życie. Jak tego dokonać? [...]

Jak znaleźć i wykorzystać pomysł na biznes?

Jak znaleźć i wykorzystać pomysł na biznes?

Autor: Redakcja

Każdy biznes zaczyna się od pomysłu, jednak nie każdy pomysł da się przerobić na biznes. Jak znaleźć taki pomysł, który ma biznesowy potencjał? Gdzie szukać biznesowych [...]

Zasoby firmy – czym są i jak je zdobyć?

Zasoby firmy – czym są i jak je zdobyć?

Autor: Redakcja

Każda firma – niezależnie od wielkości i rodzaju działalności – musi mieć dostęp do zasobów. Zebranie potrzebnych zasobów znacząco wpływa na sukces w biznesie lub jego [...]

Jak zbudować system wartości w firmie?

Jak zbudować system wartości w firmie?

Autor: Redakcja

W poprzednich artykułach przekonywaliśmy o dużym znaczeniu wartości w zarządzaniu firmą oraz przybliżaliśmy model zarządzania przez wartości. Dzisiaj wracamy do tematu wartości [...]

Jak ustalać cele w zarządzaniu?

Jak ustalać cele w zarządzaniu?

Autor: Redakcja

W poprzednim artykule krytycznie wypowiadaliśmy się o filozofii zarządzania znanej pod nazwą zarządzanie przez cele (w skrócie MBO). Na koniec tekstu dowodziliśmy jednak, że [...]