Zarządzanie strategiczne

Każdy biznes ma sens wtedy, jeśli powstał w określonym celu. Zgodzisz się chyba, że firma, która dryfuje bez celu i nie ma żadnej strategii, nie przetrwa długo na rynku. Pokutuje jednak błędne przekonanie, że wyłącznym celem przedsiębiorstwa powinno być zarobienie jak największej ilości pieniędzy. Jasne jest, że to, co robimy, musi nam przynosić dochód. Ale pieniądze nie mogą być jedynym celem istnienia firmy. Do tego, by prowadzić przedsiębiorstwo z sukcesem, konieczna jest odpowiednia strategia firmy, czyli – najogólniej mówiąc – cele długofalowe i szczegółowy plan realizacji tych celów.

Zarządzanie strategiczne to temat rzeka. Dlatego w tej kategorii będziemy zamieszczać artykuły na temat wielu fundamentalnych kwestii związanych z zarządzaniem firmą. Z tekstów zamieszczonych w tym dziale dowiesz się między innymi:

  • Jak zbudować przewagę konkurencyjną. Z każdym rokiem konkurencja na rynkach jest coraz większa, a walka o klienta coraz trudniejsza. Kluczem do zwycięstwa w tej rywalizacji jest dobrze zbudowana przewaga konkurencyjna. Z poniższych artykułów dowiesz się, co robić, żeby zostawić konkurencję daleko w tyle.
  • Jak znaleźć niszę. Strategia niszy rynkowej to jedna z najczęściej stosowanych strategii konkurencyjnych. Często odnalezienie dobrej niszy decyduje o tym, czy biznes się powiedzie. W tej kategorii podpowiemy Ci, jak odnaleźć własną niszę i jak stosować tę strategię.
  • Jak stworzyć dobry biznesplan. Planowanie jest nieodłączną częścią każdego biznesu, a do tego niezbędny jest porządny plan biznesowy. W tekstach zamieszczonych w tym dziale wyjaśnimy, co powinien zawierać dobry biznesplan i jakie jest jego praktyczne zastosowanie.

Zapraszamy do lektury!

Zarządzanie strategiczne - artykuły

Jak dostosować firmę do zmian w otoczeniu?

Jak dostosować firmę do zmian w otoczeniu?

Autor: Redakcja

W biznesie trzeba umieć dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia. Firmy, które tego nie potrafią, często mają duże problemy z utrzymaniem się na rynku. Jak dostosować [...]

Jak wyznaczyć cele rozwoju?

Jak wyznaczyć cele rozwoju?

Autor: Redakcja

Biznes, który się nie rozwija, stoi w miejscu. Każda firma powinna zatem stopniowo się rozwijać. Jednak żeby się rozwijać, wcześniej trzeba wyznaczyć cele rozwoju. Jak to [...]

Jak rozpoznać otoczenie konkurencyjne firmy?

Jak rozpoznać otoczenie konkurencyjne firmy?

Autor: Redakcja

Każdy przedsiębiorca powinien dobrze poznać rynek, w którym funkcjonuje. Jednym z elementów rozeznania rynku jest rozpoznanie otoczenia konkurencyjnego. Czym jest otoczenie konkurencyjne [...]

Czy warto współpracować z konkurencją?

Czy warto współpracować z konkurencją?

Autor: Redakcja

Współpraca z konkurencją? Na pierwszy rzut oka wygląda to jak kiepski dowcip. A jednak taka współpraca pomiędzy konkurującymi firmami jest nie tylko możliwa, ale czasem wręcz [...]

Jak prowadzić wojnę partyzancką w biznesie?

Jak prowadzić wojnę partyzancką w biznesie?

Autor: Redakcja

Historia pokazała, że wojna partyzancka może być zadziwiająco dobrym sposobem na walkę z silniejszym przeciwnikiem. Jak się okazuje, dzięki partyzantce sukcesy odnoszą nie [...]

Czy warto zwiększać asortyment firmy?

Czy warto zwiększać asortyment firmy?

Autor: Redakcja

Kiedy przedsiębiorcy chcą zwiększyć sprzedaż swojej firmy, często pierwszym pomysłem na osiągnięcie tego celu jest rozszerzenie asortymentu. Jednak czy takie rozwiązanie zawsze [...]

Zasoby firmy – czym są i jak je zdobyć?

Zasoby firmy – czym są i jak je zdobyć?

Autor: Redakcja

Każda firma – niezależnie od wielkości i rodzaju działalności – musi mieć dostęp do zasobów. Zebranie potrzebnych zasobów znacząco wpływa na sukces w biznesie lub jego [...]

Jak wdrażać strategię firmy?

Jak wdrażać strategię firmy?

Autor: Redakcja

W naszych dotychczasowych artykułach doradzaliśmy, w jaki sposób stworzyć skuteczną strategię biznesową. Jednak opracowanie nawet najlepszej strategii nie wystarczy, żeby osiągnąć [...]